NAŠE ZDRAVOTNÍ SLUŽBY
Nemocnice Strakonice, a.s. zajišťuje dostupnou, bezpečnou a kvalitní zdravotní péči okresního formátu a usiluje o spokojenost svých pacientů.
SPEKTRUM POSKYTOVANÉ PÉČEHistorie strakonické nemocnice se píše již od roku 1892. V současné době je u nás ročně hospitalizováno cca 14 500 pacientů a provedeno 140 000 ambulantních ošetření.
Nemocnice je založena Jihočeským krajem, disponuje osmi lůžkovými odděleními s 306 lůžky pro akutní a následnou péči a rozsáhlým spektrem odborné ambulantní péče. Přirozenou spádovou oblastí jsou oblasti Strakonicka, Klatovska, Prachaticka a Písecka.
Hospital Strakonice Medical Staff provides the necessary help to all patients regardless of their citizenship. For patients who are not citizens of the Czech Republic, here are some basic information that relates to the payment of services and the overall communication of hospital staff with foreigners.
If the patient does not communicate with the hospital staff in German or English, we recommend that patients provide their own interpreter before arriving at the hospital.
The hospital provides telephone interpreting provided by the commercial company SOPHIA. This service is paid by the patient!
SOPHIA, language services s.r.o. Hroznová 28, 370 01 České Budějovice Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Foreign patients from the EU Member States, who receive the necessary care, must submit a European Health Insurance Card and, if necessary, a valid commercial supplementary insurance for transport to the parent country.
Marie Sluková
Tel: 00420 383 314 333
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prices for requested or necessary care are set according to the valid list of medical procedures with point values awarded according to the valid price regulation of the Ministry of Health. For more information on prices, please contact the doctor or the local telephone number 00420 383 314 333.
If a foreign patient is not adequately covered by the health insurance, the hospital requires a cash payment for the health care provided, only in exceptional cases by bank transfer.
We ask all our patients, who do not have czech health insurance, to proceed according to the following rules:
EU citizens, who carry a valid EU health insurance card
There is no need to pay for our acute care. Please allow a member of hospital staff to make a copy of your health insurance card, so that we can contact your insurance company back home regarding all the payments.
EU citizens, who do NOT carry a valid EU health insurance card
Outpatient care: We kindly ask you to pay cash for our acute care. Please pay to a designated member of the hospital staff. You will be given a receipt (a bill), which we advise you to present to your health insurance company back at home, to be reimbursed.
Inpatient care: There are two options how to pay.
1) Pay in cash to a designated member of our staff. You will be given a receipt to take home and present to your health insurance company to be reimbursed.
2) Please contact your health insurance company to issue a so called guarantee of payment for healthcare. We ask your insurance company to email this document to: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. If your insurance company will provide us with this statement, there is no need for further payments.
Non-EU citizens, who carry a valid card of a commercial insurance
Please present the insurance card or the contract intself to a member of our staff. We will then find out what kind of care is covered by your commercial insurance and we will proceed accordingly. If you are entitled to full care, there will be no need for further payments.
Patients without any valid document of health insurance
We kindly ask you to pay cash for your care, to a designated member of hospital staff. You will be given a receipt for our care.
We thank you for cooperating with us on settling the expenses of the care we provided for you.
Naším mottem je ... nemocnice, které na Vás záleží. Význam tohoto hesla se směrem k pacientům snažíme naplňovat tím, že budujeme zdravotnické zařízení, které poskytuje kvalitní lékařskou a ošetřovatelskou péči okresního formátu na úrovni 21. století a to v moderním, klientsky přívětivém prostředí. Investujeme do vzdělávání našich zaměstnanců, zkvalitňujeme naše postupy, rekonstruujeme budovy, vybavujeme je moderními přístroji a mobiliářem tak, aby naši pacienti měli v nelehké době nemoci komfortní zázemí. A máme radost, když to naši pacienti a jejich blízcí oceňují. Stejně tak si ale vážíme každé kritické připomínky, která je pro nás důvodem k racionální sebereflexi a motorem k dalšímu zkvalitňování poskytované péče.
Vážíme si každého projevu uznání, které je důležitou pozitivní motivací pro naše zaměstnance, kteří odvádějí psychicky a fyzicky náročnou a vysoce specializovanou práci. Chcete-li vyjádřit své uznání, můžete tak učinit například nejlépe písemně pomocí dopisu, emailu či osobně. Samozřejmě budeme rádi i za osobní sdělení vedoucím zaměstnancům příslušného oddělení či celé nemocnice.
Jsme si vědomi toho, že vše se dá zlepšovat. Ačkoliv ne vždy můžeme dosáhnout všeho, čeho bychom chtěli, snažíme se k nastalým problémům přistupovat tak, abychom dokázali nalézt řešení (nehledáme důvody, proč něco nejde). Máte-li pro nás nějaký tip, námět, podělte se o něj například prostřednictvím kontaktního formuláře nebo schránek na jednotlivých stanicích.
Mrzí nás, pokud nejste s péčí naší nemocnice spokojeni. Vašimi podněty se budeme vážně zabývat. O své negativní zkušenosti se můžete podělit s vedoucími pracovníky jednotlivých pracovišť nebo využít oficiální stížnost. Za tímto účelem máme stanoven závazný postup, který je zveřejněn na webových stránkách nemocnice nebo je k dispozici na recepci pavilonu operačních oborů a na ředitelství nemocnice.
Ve většině případů je pacient přijímán na základě doporučení registrujícího lékaře nebo ambulantního specialisty. Nastanou samozřejmě situace, kdy jste nuceni přijet do nemocnice akutně, bez doporučení lékaře. Přijímající lékař Vás seznámí s důvodem přijetí a s plánem zdravotní péče v průběhu hospitalizace. Vyšetří Vás a bude se ptát na vše, co se týká Vašeho aktuálního zdravotního stavu, co přesně Vás do nemocnice přivádí a jaké nemoci jste prodělali. Až lékař získá všechny potřebné informace, přichází čas na Vaše otázky. Ptejte se na vše, co Vás zajímá.
Přijímací sestra Vás odvede na pokoj, seznámí Vás s chodem oddělení a bude se Vás opět ptát na důležité informace o Vás (lékové, potravinové či jiné alergie, užívané léky, co zvládnete z hlediska sebeobsluhy atd.). Dodržujete-li speciální dietu, můžete požádat o setkání s nutričním terapeutem (dietní sestra).
V naší nemocnici používáme k identifikaci pacientů tzv. identifikační pásky, které obsahují určité osobní údaje, jejichž kontrola ošetřujícím zdravotnickým personálem snižuje riziko záměny pacientů při vyšetření či zákroku.
Oblečení pacientů se dle zvyklostí konkrétní nemocnice ukládá do šatny, nebo do skříní přímo na pokoji pacientů. U varianty se šatnou si vyžádejte potvrzení o odevzdání, včetně popisu oblečení, který si pečlivě zkontrolujte. Případnou ztrátu či poškození nelze reklamovat, pokud tyto údaje chybějí. Sestra Vám rovněž umožní uložení cenností do nemocničního trezoru proti vystavenému potvrzení o převzetí.
Ve výjimečných případech (při splnění některých podmínek), lze požádat o krátkodobé opuštění nemocnice, tzv. propustku. Propustku Vám na Vaši žádost udělí lékař po zhodnocení Vašeho aktuálního zdravotního stavu. Vždy předem stanoví od kdy a do kdy smíte nemocnici opustit, poučí Vás o Vašem zdraví, vybaví Vás léky a zdravotnickými prostředky, které budete při svém pobytu mimo nemocnici potřebovat. Při odchodu na propustku, ani při návratu z ní nemůžete požadovat dopravu sanitním vozem (jedná se o závazná pravidla zdravotního pojištění). Propustku lze udělit nejdříve po 3 dnech hospitalizace a nejpozději 3 dny před ukončením hospitalizace.
Pokud pacient vyslovil souhlas s poskytováním zdravotních služeb, je povinen dodržovat navržený individuální léčebný postup a řídit se vnitřním řádem nemocnice. Nerespektování pokynů zdravotnického pracovníka je hrubým porušením vnitřního řádu zdravotnického zařízení a může být důvodem k předčasnému ukončení léčby.
Respektujte proto také zákaz kouření v objektu nemocnice s výjimkou míst k tomu určených. Alkoholické nápoje není vhodné konzumovat v průběhu hospitalizace.
Pokud si s sebou do nemocnice vezmete mobilní telefon, respektujte zákaz používání mobilních telefonů v blízkosti některých přístrojů či provozů. Při telefonování berte ohled na ostatní pacienty.
Pacient musí být lékařem plně informován a poučen o poskytovaných zdravotních službách, teprve poté může vyjádřit svůj souhlas, či nesouhlas s léčebným postupem či zákrokem.
Možné formy informovaného souhlasu:
Nemocnice Strakonice, a.s. v souladu s legislativou stanovila spektrum výkonů, kde vyžaduje písemný informovaný souhlas vždy.
V případě lůžkové péče je potřebný Váš písemný souhlas s hospitalizací. Pokud tento souhlas i přes náležité vysvětlení odmítnete, vyžádá si Váš ošetřující lékař o tom písemné prohlášení. Bez souhlasu lze pacienta hospitalizovat pouze v případech, které uvádí zákon. Jedná se například o stav, který vyžaduje poskytnutí neodkladné péče a zároveň neumožňuje, aby pacient vyslovil souhlas.
Kopii zdravotnické dokumentace si pacient nebo jiná oprávněná osoba může vyžádat vyplněním „Žádosti o pořízení kopií zdravotnické dokumentace“, která je na www stránkách nebo v papírové podobě na ředitelství nemocnice případně v recepci pavilonu operačních oborů.
Doklady, jimiž se prokazuje totožnost nebo oprávněnost žádosti, je platný občanský průkaz, rodný list, oddací list, rozhodnutí soudu, plná moc apod. Fotokopii přiložte k žádosti a originál předložte při osobním převzetí žádané dokumentace.
Lhůta pro vyřízení žádosti nemocnicí je 30 dnů od obdržení žádosti. Žadatel bude kvůli převzetí dokumentace kontaktován telefonicky či e-mailem zdravotnickým personálem.
Kopie zdravotnické dokumentace je předávána žadateli osobně proti podpisu po ověření jeho totožnosti, oprávněnosti požadavku a v případě opakované kopie po zaplacení úhrady za vyhotovení kopií (formát A4 za 8,- Kč vč. DPH). První kopie zdravotnické dokumentace je poskytována bezplatně.
Tato žádost se spolu s vyplněným a podepsaným záznamem o pořízení zdravotnické dokumentace zakládá v nemocnici do zdravotnické dokumentace pacienta.
Všechny léky během pobytu v nemocnici Vám předepisuje Váš ošetřující lékař a podává sestra. Jestliže užíváte některé léky k léčbě specifického onemocnění, vezměte si je s sebou do nemocnice a odevzdejte je po příchodu na příslušné oddělení zdravotní sestře.
Žádné léky neberte sami, bez vědomí zdravotníků – a to ani ty, které běžně užíváte doma (na předpis i zakoupené). Myslete na to, že léky, které jsou Vám předepsány, mohou být negativně ovlivňovány léky, jež jste si „naordinovali“ sami!
Během hospitalizace v nemocnici Vám může být ošetřujícím lékařem určen individuální pohybový režim, který je nutno dodržovat. Může se jednat o:
Pády pacientů znamenají bohužel časté komplikace hospitalizace. Jaké jsou nejčastější příčiny pádů v nemocnici?
V nemocnici noste přezůvky s protiskluzovou podrážkou, nechoďte jen v ponožkách a nechoďte potmě. Všímejte si, zda chodbu při vytírání označují výstražnými kužely (chodba se vytírá vždy jen z jedné půlky), a ptejte se na toto opatření. Nebojte se požádat personál o pomoc.
Účel: Zajištění bezpečnosti osob v monitorovaných prostorách, prevence nežádoucích jevů, zejména krádeží a poškozování majetku (ochrana majetku), možnost odhalení pachatele.
Legislativní rámec:
1. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 - Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), čl. 6, odst. 1. písm. f)
Zpracování je zákonné, protože je splněna nejméně jedna z podmínek, a to pouze v odpovídajícím rozsahu:
f) zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů, zejména pokud je subjektem údajů dítě.
2. Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
§ 316, odst. 2 – kamerový systém není nastaven tak, aby umožňoval narušení soukromí zaměstnance na pracovištích a ve společných prostorách tím, že by umožňoval otevřené či skryté sledování a odposlech.
Registrace u Úřadu na ochranu osobních údajů: 15.7.2016
Informovanost veřejnosti a zaměstnanců:
Informovanost veřejnosti a zaměstnanců je zajištěna informačními cedulemi na vstupech do areálu a budov a u dalších monitorovaných prostorů, prostřednictvím vnitřního řádu nemocnice a na webových stránkách nemocnice.
Stanovení délky uchování kamerového záznamu:
Kamerový záznam je uchováván po dobu max. 5 dnů.
K naplnění výše uvedeného účelu poskytne nemocnice v případě potřeby kamerové záznamy příslušným institucím. Oprávněnost poskytnutí vyžádaných záznamů posuzuje vedení nemocnice (účastníci porady vedení).
Technické zabezpečení:
Kamerový záznam je uchováván na zabezpečených serverech nemocnice.
Totožnost a kontaktní údaje správce a jeho zástupce:
Nemocnice Strakonice, a.s., Radomyšlská 336, Strakonice I, 386 29 Strakonice
Bc. Milan Škrle, vedoucí IT úseku nemocnice, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 383 314 111
Bc. Martin Vodvářka, IT úsek nemocnice, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 383 314 111
Fotokopie zdravotní dokumentace - velikost A4 /A3 jednostranně (kromě bezplatné 1. kopie pro pacienta) - 8 / 16 Kč
Posouzení způsobilosti k řízení motorového vozidla - 300 Kč
Výpis z dokumentace pro komerční pojišťovnu (potvrzení o hospitalizaci, pracovní neschopnosti a jiné) - 100 Kč
Výpis z dokumentace pro komerční pojišťovnu (vyplnění pojistky, posudek o bolestném, ztížené společ. uplatnění a jiné) - 250 Kč
Kopie propouštěcí zprávy pojišťovně - 150 Kč
Vyhledání hodiny narození - 120 Kč
CD záznam zdrav.dokumentace k navazující péči - 20 Kč
Doplatek za léky - dle číselníků léků
Nadstandard na lůžkovém oddělení / noc (jednolůžk. pokoj, popř. dvoulůžkový pokoj užívaný jednou osobou) - 600 Kč/ noc
Nadstandard na lůžkovém oddělení - doprovod - 200 Kč/ noc
Vyplnění pojistky komerční pojišťovně - 230 Kč
Péče poskytnutá samoplátcům - 1,58 Kč za bod
Péče cizincům, kterou nelze účtovat jinak - 1,58 Kč za bod
Vypracování lékařského posudku, lékařské zprávy - dle bodového ohodnocení cíleného vyšetření
Vystavení mezinárodního očkovacího průkazu - 200 Kč
Vyplnění žádosti do Domova pro seniory, sociální šetření - 150 Kč
Parkování v areálu v průběhu hospitalizace - 40 Kč / den
Ztráta parkovacího lístku - 200 Kč
Parkování v areálu nemocnice - každá započatá hodina 40 Kč (viz výjimky)
Úhrada za lehkou sádru 5 cm - 110 Kč
Úhrada za lehkou sádru 10 cm - 155 Kč
Pěnová skleroterapie včetně sono navigované techniky I (dle rozsahu skler. látky) - 1500 Kč
Pěnová skleroterapie včetně sono navigované techniky II (dle rozsahu skler. látky) - 2000 Kč
Ošetření kmenových varikozit dolních končetin metodou ClariVein - 25000 Kč
Kapslová enteroskopie - 15 000 Kč
Anti-D profylaxe u placené UPT při Rh negativitě - 1 000 Kč
Entonox – inhalační analgezie včetně náústku, 1. půlhodina - 500 Kč
Entonox – inhalační analgezie včetně náústku, dalších 15 minut - 250 Kč
Entonox – inhalační analgezie u drobných výkonů - 300 Kč
Balíček umělé přerušení těhotenství - pilulka - 5 000 Kč
Farmakologické řešení zamlklého těhotenství - 1 000 Kč
Histologie při sterilizaci - 1 500 Kč
HPV test na vyžádání - 1 200 Kč
Jednorázová zrcadla - 30 Kč
Kardiotokografie na vyžádání - 400 Kč
Komplexní gynekologické vyšetření nehrazené - 1 200 Kč
Odběr cytologie metodou LBC na vlastní žádost - 500 Kč
Plastika stydkých pysků - 6 000 Kč
Postkoitální ATK - recept - 200 Kč
Pronájem postýlky MINI pro novorozence na 1 měsíc - 200 Kč
Recept ATK, hormonální terapie na vlastní žádost - 200 Kč
Rodinný pokoj (doprovázející osoba bez stravy) - 1 000 Kč
Sono snímek na žádost pacientky - 100 Kč
Sono dokumentace (3D, 4D) na žádost pacientky s videonahrávkou - 800 Kč
Sonografie na vlastní žádost - 550 Kč
Sterilizace na vlastní žádost - 13 000 Kč
Sterilizace na vlastní žádost prováděná při jiném výkonu - 1 500 Kč
Test na detekci předčasného porodu - 800 Kč
Umělé přerušení těhotenství do 8. týdne včetně - 6 000 Kč
Umělé přerušení těhotenství od 8. do ukončeného 12. týdne - 8 000 Kč
Vyplnění žádosti k umělému přerušení těhotenství - 1 000 Kč
Extrakce a znovu zavedení nitroděložního tělíska - bez anestezie - 700 Kč
Zavedení nitroděložního tělíska - ambulantně bez anestezie - 600 Kč
Zavedení nitroděložního tělíska v celkové anestezii - 5 000 Kč
Zavěšení náušnic (obě uši) - 200 Kč
Vyšetření sluchu pro riziková pracoviště - 400 Kč
EEG neurolog.vyš. (řidiči) - 1400 Kč
Transkutánní elektrická neurostimulace - 20 Kč/ 1aplikaci
Atraumatická spinální lumbální jehla - 200 Kč
EMG vyšetření - riziko vibrací - 750 Kč
Světelná terapie BIOTRON Compact III Swiss - 40 Kč/ 1 aplikaci
Aplikace botulotoxinu do podpaží z indikace nadm.pocení - 8000 Kč/obě strany
Vyšetření HRT II - 250 Kč/ 1 oko
Vyšetření HRT II, OCT (RNFL) - 300 Kč/ 1 oko
Plastická úprava horních očních víček - 1 oko - 3900 Kč
Plastická úprava dolních očních víček - 1 oko - 3900 Kč
Zorné pole - 1 oko - 300 Kč
Zorné pole - obě oči - 500 Kč
Oční vyšetření zdravotní způsobilosti řidiče - 500 Kč
Excize kožní léze sutura 2-10 cm - 1700 Kč
Excize kožní léze sutura nad 10 cm - 2000 Kč
Xantelasma (1 oko) - 1700 Kč
Odstranění malých lésí 1-5 - 800 Kč
Odstranění veruky sutura 1x - 1700 Kč
Každá další léze - 350 Kč
Vyšetření OCT (optické koherentní tomografie) - 250 Kč / 1 oko
Možnost návštěvy mimo pracovní dobu - 100 Kč
Doprovod dítěte nad 6 let - 300 Kč/noc
Kardiologické vyšetření sportovců - 250 Kč
EKG sportovců s popisem - 200 Kč
Rychlotest STREP A - průkaz antigenu Strept. pyogenes - 150 Kč
Zjištění krevní skupiny - 242 Kč
HIV vyšetření - 350 Kč
Test RT_PCR na přítomnost SARS-CoV-2 - 814 Kč
Antigenní test na přítomnost SARS-CoV-2 - 200 Kč
ELISA stanovení protilátek proti SARS-CoV-2 IgG / IgA včetně odběru krve - 550 Kč
ELISA stanovení protilátek proti SARS-CoV-2 IgG / IgA bez odběru krve - 500 Kč
Laboratorní vyšetření - samoplátce - podle druhu vyšetření
Denzitometrie - 250 Kč
Léčba funkční sterility – 1.návštěva/ 2 návštěva - 400 Kč/200Kč
Ošetření laserem - 50 Kč/ 1 aplikace
Klasická masáž - 300 Kč / 30 min
Funkční taping - 100 Kč 10 Kč/ 1m
Kineziologický taping - 100 Kč 50 Kč/ 1m
Končetinové vířivé koupele (při překročení limitu 20 / 3 měsíce) - 90 Kč
Celotělové vířivé a perličkové koupele (při překročení limitu 10 / 3 měsíce) - 150 Kč
Lymfodrenáž (lymfedém) - 300 Kč
Celotělová pletysmografie při usilovných manévrech - 142 Kč
Celotělová pletysmografie při klidném dýchání - 142 Kč
Difuzní kapacita plic - 194 Kč
Měření RAW - 43 Kč
Rhinomanometrie - 116 Kč
Spirometrie - 96 Kč
Kalmetizace a tuberkulinový test MX - 250 Kč
BCG vakcina - 400 Kč
Tuberkulinový test - 250 Kč
Doplatek podprsenky - dle rozdílu doplatku pojišťovny
Vstupní prohlídka - 250 Kč
Vystavení potravinářského průkazu - 300 Kč
Vystavení potravinářského průkazu a vstupní prohlídka - 500 Kč
Zvláštní a mimořádné očkování - 200 Kč
Poplatek za pohotovostní službu (LSPP a ústavní pohotovostní služba) - 90 Kč
Pokud se pacient domnívá, že bylo porušeno či nenaplněno jeho právo při poskytování zdravotních služeb nebo v souvislosti s nimi v Nemocnici Strakonice, a.s., má možnost obrátit se na ombudsmana nemocnice.
Jako ochránce práv dbá nemocniční ombudsman na ochranu práv pacientů, řeší stížnosti či jiná podání co možná nejméně konfliktní a konfrontační formou, snaží se o deeskalaci konfliktu s cílem nalézt přijatelné řešení pro všechny zainteresované osoby. Nemocniční ombudsman postupuje nestranně při přezkoumávání konfliktů pacientů a/nebo rodinných příslušníků se zaměstnanci nemocnice, může být přivolán na místo incidentu.
JUDr. Alena Hanáčková
Nemocnice Strakonice, a.s., budova č. 2 – ředitelství, č. dv. 1.10
tel. č. 383 314 126
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Vážení pacienti,
vítáme Vás v naší nemocnici a děkujeme za důvěru, se kterou jste vyhledali naši péči. Uděláme vše pro to, abyste se brzy uzdravili a případný pobyt u nás strávili co nejkomfortněji a bezpečně. Poskytujeme péči lůžkovou i ambulantní v širokém spektru lékařské a ošetřovatelské péče, základní informace o námi poskytovaných službách jsou k dispozici na webovém portálu.
Naši zaměstnanci jsou připraveni poskytnout Vám zdravotní péči na úrovni 21. století a usnadnit Vám nepříjemnou dobu stonání. Pomoci můžete ale i Vy, pokud budete dodržovat všechna terapeutická doporučení a pravidla daná personálem nemocnice a tímto vnitřním řádem. Nastavená pravidla pro zaměstnance i naše pacienty podpoří snadný průběh hospitalizace či ambulantní péče, jsou v souladu s platnou legislativou, akreditačními normami a byla nastavena na základě dlouhodobých zkušeností.
Děkujeme Vám za spolupráci a přejeme příjemný pobyt a brzké uzdravení. Oceníme Vaši zpětnou vazbu na naši práci, kterou využijeme pro další zlepšování námi poskytovaných služeb.
Identifikace pacienta a osob blízkých, úhrada nákladů za poskytnuté služby
Základní organizační pokyny
Přijetí k hospitalizaci, organizační pokyny během hospitalizace
Lékařská a ošetřovatelská péče
Vstup a pohyb po areálu nemocnice, parkování, kouření
Informování pacientů, nahlížení do dokumentace, dříve vyslovené přání
Informaci Vám podá o lékařských výkonech lékař, o nelékařských výkonech Vás bude informovat nelékařský zdravotnický pracovník. Platnost vysloveného souhlasu máte možnost kdykoliv odvolat/zrušit, pokud ještě nebyl výkon zahájen nebo by Vám jeho přerušení mohlo způsobit vážnou újmu na zdraví nebo ohrožení života. V případě odmítnutí souhlasu budete poučen o případných možných následcích svého rozhodnutí a budete vyzván k podpisu písemného prohlášení (negativního reversu). Je třeba počítat s tím, že provedení výkonu ne vždy nutně a bezpodmínečně vede k příznivějšímu výsledku, ten Vám v řadě případů nemůže nikdo stoprocentně zaručit, ačkoli se o to personál maximálně snaží. Kompetentní zdravotnický pracovník Vám vše vysvětlí a Vy se ptejte na vše, co považujete za důležité.
Návštěvy a podávání informací o stavu hospitalizovaných pacientů
Hospitalizace nezletilých pacientů a pacientů omezených ve svéprávnosti
Péče o specifické potřeby pacientů
MUDr. Bc. Tomáš Fiala, MBA - předseda představenstva
MUDr. Michal Pelíšek, MBA - náměstek ředitele
Pacient má právo:
1) na poskytnutí zdravotních služeb pouze se svým svobodným a informovaným souhlasem, nestanoví-li zákon jinak
2) být srozumitelným způsobem v dostatečném rozsahu informován o svém zdravotním stavu a o navrženém individuálním léčebném postupu a všech jeho změnách a klást doplňující otázky vztahující se ke zdravotnímu stavu a navrhovaným zdravotním službám
3) na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni
4) určit osoby, které mohou být informovány o jeho zdravotním stavu, a současně může určit, zda tyto osoby mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené nebo do jiných zápisů vztahujících se k jeho zdravotnímu stavu, pořizovat si výpisy nebo kopie těchto dokumentů a zda mohou v případech, kdy tak nebude moci učinit on sám, vyslovit za něj souhlas nebo nesouhlas s poskytnutím zdravotních služeb; pacient může určit osoby nebo vyslovit zákaz poskytovat informace o zdravotním stavu kterékoliv osobě kdykoliv po přijetí do péče, rovněž může určení osoby nebo vyslovení zákazu poskytovat informace o zdravotním stavu kdykoliv odvolat
5) na úctu, důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb v souladu s charakterem poskytovaných zdravotních služeb
6) zvolit si poskytovatele oprávněného k poskytnutí zdravotních služeb, které odpovídají zdravotním potřebám pacienta, a zdravotnické zařízení, pokud zákon nebo jiné právní předpisy nestanoví jinak
7) vyžádat si konzultační služby od jiného poskytovatele, popřípadě zdravotnického pracovníka, než který mu poskytuje zdravotní služby; to neplatí, jde-li o poskytování neodkladné péče nebo o osoby ve výkonu vazby, trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detence
8) být seznámen s vnitřním řádem zdravotnického zařízení lůžkové nebo jednodenní péče
9) na
a. nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, pěstouna nebo jiné osoby, do jejíž péče byl pacient na základě rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu svěřen, je-li nezletilou osobou
b. nepřetržitou přítomnost zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, je-li osobou zbavenou způsobilosti k právním úkonům, nebo osobou s omezenou způsobilostí k právním úkonům tak, že není způsobilá posoudit poskytnutí zdravotních služeb, popřípadě důsledky jejich poskytnutí
c. přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem
a to v souladu s jinými právními předpisy a vnitřním řádem, a nenaruší-li přítomnost těchto osob poskytnutí zdravotních služeb; to neplatí, jde-li o osoby ve výkonu vazby, trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detence
10) být předem informován o ceně poskytovaných zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o způsobu jejich úhrady, pokud to jeho zdravotní stav umožňuje
11) znát jméno, popřípadě jména, a příjmení zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků přímo zúčastněných na poskytování zdravotních služeb a osob připravujících se u poskytovatele na výkon zdravotnického povolání, které jsou při poskytování zdravotních služeb přítomny, popřípadě provádějí činnosti, které jsou součástí výuky
12) odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování zdravotních služeb přímo zúčastněny, a osob připravujících se na výkon povolání zdravotnického pracovníka
13) přijímat návštěvy ve zdravotnickém zařízení lůžkové nebo jednodenní péče, a to s ohledem na svůj zdravotní stav a v souladu s vnitřním řádem a způsobem, který neporušuje práva ostatních pacientů, pokud zákon nebo jiný právní předpis nestanoví jinak
14) přijímat ve zdravotnickém zařízení lůžkové nebo jednodenní péče duchovní péči a duchovní podporu od duchovních církví a náboženských společností registrovaných v České republice nebo od osob pověřených výkonem duchovenské činnosti v souladu s vnitřním řádem a způsobem, který neporušuje práva ostatních pacientů, a s ohledem na svůj zdravotní stav, nestanoví-li jiný právní předpis jinak; návštěvu duchovního nelze pacientovi odepřít v případech ohrožení jeho života nebo vážného poškození zdraví, nestanoví-li jiný právní předpis jinak
15) na poskytování zdravotních služeb v co nejméně omezujícím prostředí při zajištění kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb
16) pacient, který je osobou zbavenou způsobilosti k právním úkonům nebo který je nezletilý, může požadovat, aby při poskytování zdravotních služeb nebyl přítomen zákonný zástupce, pěstoun či osoba, do jejíž péče byl svěřen, uvádí-li, že jde o osobu, která ho týrá nebo jinak zneužívá či zanedbává
17) pacient se smyslovým postižením nebo s těžkými komunikačními problémy zapříčiněnými zdravotními důvody má při komunikaci související s poskytováním zdravotních služeb právo dorozumívat se způsobem pro něj srozumitelným a dorozumívacími prostředky, které si sám zvolí, včetně způsobů založených na tlumočení druhou osobou
18) pacient se smyslovým nebo tělesným postižením, který využívá psa se speciálním výcvikem (vodicí pes, asistenční pes), má právo s ohledem na svůj aktuální zdravotní stav na doprovod a přítomnost psa u sebe ve zdravotnickém zařízení, a to způsobem stanoveným vnitřním řádem tak, aby nebyla porušována práva ostatních pacientů, nestanoví-li jiný právní předpis jinak
Jde o práva pacienta uvedená v ust. § 28 a násl. zák. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.
1. Pacient má právo na ohleduplnou zdravotnickou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovanými pracovníky
2. Pacient má právo znát jméno lékaře a dalších zdravotnických pracovníků, kteří ho ošetřují. Má právo žádat soukromí a služby přiměřené možnostem ústavu, jakož i možnost denně se stýkat se členy své rodiny či s přáteli.
3. Pacient má právo získat od svého lékaře údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového diagnostického a terapeutického postupu zasvěceně rozhodnout, zda s ním souhlasí. Vyjma případů akutního ohrožení má být náležitě informován o případných rizicích, která jsou s uvedeným postupem spojena. Pokud existuje více alternativních postupů nebo pokud pacient vyžaduje informace o léčebných alternativách, má na seznámení s nimi právo. Má rovněž právo znát jména osob, které se na nich zúčastní.
4. Pacient má v rozsahu, který povoluje zákon, právo odmítnout léčbu a má být současně informován o zdravotních důsledcích svého rozhodnutí.
5. V průběhu ambulantního i nemocničního vyšetření, šetření a léčby má nemocný právo na to, aby byly v souvislosti s programem léčby brány maximální ohledy na jeho soukromí a stud. Rozbory jeho případu, konzultace vyšetření a léčby je věcí důvěrnou a musí být prováděna diskrétně. Přítomnost osob, které nejsou na léčbě zúčastněny, musí odsouhlasit nemocný, a to i ve fakultních zařízeních, pokud si tyto osoby sám nevybral.
6. Pacient má právo očekávat, že veškeré zprávy týkající se jeho léčby jsou považovány za důvěrné. Ochrana informací o nemocném musí být zajištěna i v případě počítačového zpracování.
7. Pacient má právo očekávat, že nemocnice musí podle svých možností přiměřeným způsobem vyhovět pacientovým žádostem o poskytování péče v míře odpovídající povaze onemocnění. Je-li to nutné, může být pacient předán jinému léčebnému ústavu, případně tam převezen po té, když mu bylo poskytnuto úplné zdůvodnění a informace o nezbytnosti tohoto předání a ostatních alternativách, které při tom existují. Instituce, která má nemocného převzít do své péče, musí překlad nejprve schválit.
8. Pacient má právo očekávat, že jeho léčba bude vedena s přiměřenou kontinuitou. Má právo vědět předem, jací lékaři, v jakých ordinačních hodinách a na jakém místě jsou mu k dispozici. Po propuštění má právo očekávat, že nemocnice určí postup, jakým bude lékař postupovat a jak bude pokračovat v další péči.
9. Pacient má právo na podrobné a jemu srozumitelné vysvětlení v případě, že se lékař rozhodl k nestandardnímu postupu či experimentu. Písemný vědomý souhlas nemocného je podmínkou k zahájení neterapeutického výzkumu, stejně tak terapeutického. Pacient může kdykoliv, a to i bez uvedení důvodu, z experimentu odstoupit, když byl poučen o případných zdravotních důsledcích takového rozhodnutí.
10. Nemocný v závěru života má právo na citlivou péči všech zdravotníků, kteří musí respektovat jeho přání, pokud tato nejsou v rozporu s platnými zákony.
11. Pacient má právo a povinnost znát a řídit se řádem zdravotnické instituce, kde se léčí (tzv. vnitřní řád). Pacient bude mít právo kontrolovat svůj účet a vyžadovat odůvodnění jeho položek bez ohledu na to, kým je účet placen.
Tato práva pacientů jsou prohlášena za platná dnem 25.2.1992, jsou závazná morálně, nikoliv právně.
Etický kodex Práva pacientů navrhla, po připomínkovém řízení definitivně formulovala a schválila Centrální etická komise MZ ČR.
1. Děti mají být do nemocnice přijímány jen tehdy, pokud péče, kterou vyžadují nemůže být stejně dobře poskytnuta v domácím ošetřování nebo při ambulantním docházení.
2. Děti v nemocnici mají právo na neustálý kontakt se svými rodiči a sourozenci. Tam, kde je to možné, by se mělo rodičům dostat pomoci a povzbuzení k tomu, aby s dítětem v nemocnici zůstali. Aby se na péči o své dítě mohli podílet, měli by rodiče být plně informováni o chodu oddělení a povzbuzováni k aktivní účasti na něm.
3. Děti a/nebo jejich rodiče mají právo na informace v takové podobě, jaká odpovídá jejich věku a chápání. Mají mít zároveň možnost otevřeně hovořit o svých potřebách s personálem.
4. Děti a/nebo jejich rodiče mají mít právo poučeně se podílet na veškerém rozhodování ohledně zdravotní péče, která je jim poskytována. Každé dítě má být chráněno před všemi zákroky, které pro jeho léčbu nejsou nezbytné, a před zbytečnými úkony, podniknutými pro zmírnění jeho fyzického nebo emocionálního rozrušení.
5. S dětmi se má zacházet s taktem a pochopením a neustále musí být respektováno jejich soukromí.
6. Dětem se má dostávat péče náležitě školeným personálem, který si je plně vědom fyzických i emocionálních potřeb dětí každé věkové skupiny.
7. Děti mají mít možnost nosit své vlastní oblečení a mít s sebou v nemocnici své věci.
8. O děti má být pečováno společně s jinými dětmi téže věkové skupiny.
9. Děti mají být v prostředí, které je zařízeno a vybaveno tak, aby odpovídalo jejich vývojovým potřebám a požadavkům a aby zároveň vyhovovalo bezpečnostním pravidlům a zásadám péče o děti.
10. Děti mají mít plnou příležitost ke hře, odpočinku a vzdělání, přizpůsobené jejich věku a zdravotnímu stavu.
Schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví ČR v roce 1993.
Nemocnice Strakonice, a.s. zajišťuje dostupnou, bezpečnou a kvalitní zdravotní péči okresního formátu a usiluje o spokojenost svých pacientů.
SPEKTRUM POSKYTOVANÉ PÉČEOdborná péče o Vaše onemocnění a úrazy.
Poskytujeme široké spektrum odborných farmaceutických a klientsky komfortních služeb.